Vanliga frågor

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna vi får av våra kunder.

 

Var finns BDO-portalen?

BDO-portalen är en tjänst som finns både på webben och som app. En internetuppkoppling är det enda som krävs för att få tillgång till portalen.

Jag har flera bolag – kan jag ha alla i upplagda i BDO-portalen?

Ja, du kan lägga upp flera bolag i portalen. Med en enda inloggning kan du dessutom enkelt växla mellan de olika bolagen.

Hur fungerar ärenden?

Genom ärendefunktionen kan du ha direktdialog med din kontakt på BDO och enkelt hålla koll på pågående och avslutade ärenden.

Kan jag hantera fakturor via BDO-portalen?

Du får åtkomst till alla fakturor i ett lättåtkomligt och överskådligt system. Den digitala arkiveringen håller dessutom ordning på dina fakturor och du spar på både papper och miljö.

Vad är dokumentarkivet?

Vi kan samla in och arkivera dina dokument digitalt vilket gör att du har tillgång till allt som rör företagets ekonomi, dygnet runt.

Vad är BDO Kvitton & Utlägg?

Via tjänsten kan du lagra dina kvitton digitalt. Du fotar ditt kvitto med din smartphone och skickar vidare till oss för elektronisk hantering i bokföringssystemet.

Är det säkert att använda BDO-portalen?

All dataöverföring sker krypterat vilket innebär att rapportering med vår portal är många gånger säkrare än att till exempel skicka rapporterna med e-post som oftast skickas okrypterat och kan läsas i klartext.