Välkommen till BDO!

Nu börjar din resa hos oss 🚀

Så roligt att just du ska börja hos oss! Vi ser fram emot att få lära känna dig och utvecklas tillsammans här på BDO. För att ge dig den bästa starten vill vi redan nu dela med oss av information som hjälper dig att komma in i din nya roll – allt för att du ska känna dig trygg och förberedd. 

När du väl är på plats väntar mer information och möjligheter att lära känna både ditt team och BDO som arbetsgivare. En höjdpunkt är våra introduktionsdagar, som vi anordnar två gånger per år. Det är ett fantastiskt tillfälle att träffa kollegor, få en djupare förståelse för vår kultur och upptäcka hur vi tillsammans skapar värde för våra kunder.

Vi ser verkligen fram emot att starta den här resan tillsammans!

People helping people

Vårt syfte, eller vårt WHY – People helping people – definierar det vi står för som företag. People helping people handlar om att vi vill hjälpa människor att nå dit de vill – kunder, kollegor och den omvärld vi alla är en del av.

BDO:s WHY
Vi motiveras av att bygga relationer med våra kunder så att vi kan hjälpa dem att nå sina mål. Vi arbetar tillsammans och hjälper våra kollegor att utvecklas. Vi har en viktig funktion i samhället och bidrar till ett hållbart näringsliv med en etisk kompass.

Människorna bakom framgången

Att vi i över ett decennium har haft branschens nöjdaste kunder är tack vare våra kompetenta och engagerade medarbetare. För oss handlar det om att bygga förtroende – vi lyssnar, vi förstår och vi löser problem.

Vår framgång grundar sig i vår förmåga att skapa starka och långsiktiga relationer – både med våra kunder och mellan oss som medarbetare. Här handlar det om att kombinera gedigen kompetens med ett genuint engagemang för att alltid möta våra kunders behov och bidra till deras utveckling – något som visat sig resultera i både nöjda kunder och medarbetare.

Vi värdesätter våra medarbetare och skapar förutsättningar för att växa och utvecklas i våra roller. När våra medarbetare mår bra och trivs, speglas detta i den service vi levererar och i vårt engagemang för att ge våra kunder en upplevelse som verkligen gör skillnad. Vi ser fram emot att du ska bli en del av vårt team och bidra till att vi fortsätter leverera värdeskapande service och skapa relationer som varar.

Malin Nilsson

Praktisk information

Information inför din första dag
Stäm av med din närmsta chef vilken tid du ska vara på plats första dagen. Alla som börjar på BDO får en handledare tilldelat sig, om du inte träffat hen ännu så kommer du göra det under din första tid. 

Flexibel sittning
Många av våra kontor har idag flexibel sittning, det innebär att du får slå dig ner precis på vilken ledig plats du vill. På de kontor vi har flexibel sittning finns också möjlighet att förvara dina privata saker i ett eget skåp eller liknande.

Mobiltelefon och dator 
Alla anställda på BDO får en mobiltelefon och dator att använda i tjänsten. Du kommer att bli tilldelad detta på din första arbetsdag. Det är inte möjligt att köpa loss sin telefon i dagsläget. 

På morgonen din första anställningsdag kommer du få information skickad till din privata mail, med instruktioner om hur du loggar in på din dator med ditt BDO-konto och i vårt tidrapporteringssystem, om du ska rapportera tid.

Dator
Dresscode 
På BDO Sverige tillämpar vi en business casual dresscode. Det innebär att vi klär oss professionellt, men med en viss avslappnad touch. Även om du inte har ett kundmöte är det viktigt att vara representativ på kontoret eftersom vi ofta har kunder på besök. Se till att din klädsel alltid är ren, välvårdad och professionell. Undvik exempelvis hoodies, keps och träningsskor. 

Det är också viktigt att anpassa sin klädsel utifrån vilken kund man ska träffa. Klädseln kan variera beroende på om man ska träffa ett företag inom finansiella tjänster eller ett tech- eller entreprenörsföretag.

Läs mer om oss

Läs gärna på mer om BDO, vad vi står för, och vilka tjänster som vi erbjuder. Du hittar all information här på bdo.se

Frågor?

Har du några frågor innan du börjar är du alltid välkommen att höra av dig till oss i HR-teamet eller till din närmsta chef. Vi ses!