Introduktion till nya BDO-portalen

Titta på filmen för att komma igång

För att snabbt komma igång, se vår korta introduktionsfilm och upptäck den nya BDO-portalen. Filmen förklarar hur inloggning kommer att gå till samt ger en överblick över hur startsida, menyer och nya ärendehanteringen ser ut, så att du snabbt kan använda portalen i ditt dagliga arbete.

Vanliga frågor och svar

  • Vi vill skapa en ännu bättra kundupplevelse som förenklar vardagen för dig som kund genom färre manuella moment och standardisera återkommande processer.


  • Tillgången till den gamla BDO-portalen kommer att begränsas i samband med lanseringen av den nya plattformen.
  • 12 december 2025 öppnas åtkomst till nya BDO-portalen och ärendeportalen för kunder som idag använder BDO-portalen respektive ärendeportalen.
  • Gamla ärenden och dokument kommer fortsatt finnas tillgängliga via din BDO-konsult.
  • En zip-fil med samtliga ärenden skapas och levereras av din konsult. Det är därutöver kunds ansvar att säkerställa att alla relevanta dokument sparas och hanteras på deras egen plattform. Detta framgår även av våra uppdragsbrev där ansvarsfördelning tydliggörs.
  • Mycket fungerar på samma sätt som tidigare men vår ambition är att du som användare ska få en positiv upplevelse med ett mer modernt gränssnitt.

  • Nytt kommunikationsverktyg som ska göra samarbetet mellan dig som kund och din konsult smidigare & mer modernt.

  • Som kund kan du logga in till BDO-portalen på två sätt – med BankID eller med Microsoft Authenticator.
  • Om du har svenskt personnummer rekommenderar vi BankID. Annars fungerar Microsoft-inloggning lika bra.

För att logga in med Microsoft Authenticator behöver du:

  • Ett Microsoft-konto (från ditt företag eller ett privat, t.ex. @outlook.com)
  • Appen Microsoft Authenticator installerad på din mobil

Så fungerar det:

  • När du loggar in väljer du Microsoft-inloggning.
  • BDO-portalen skickar en inloggningsförfrågan till din Authenticator-app.
  • Du bekräftar inloggningen direkt i appen – snabbt och säkert.

Den här metoden använder din egen Microsoft-identitet – det vill säga kontot som tillhör ditt företag eller din organisation, inte ett BDO-konto.

  • Kontrollera att du använder rätt metod (BankID eller Microsoft).
  • Om problemet kvarstår – kontakta din BDO-konsult
  • Manualer, guider och filmer för hur du ska arbeta i lösningen finner du inne i nya BDO-portalens användarmanualer.
  • Om du inte når användarmanualen i den nya BDO-portalen, ta kontakt med din BDO-konsult.

Kontakt

Vid eventuella frågor eller funderingar är du varmt välkommen att skicka ett mejl till info-bdoportalen@bdo.se.