Kultur och kompetens i fokus när BDO välkomnar ny People & Culture Director
Kultur och kompetens i fokus när BDO välkomnar ny People & Culture Director
Revisions- och rådgivningsbyrån BDO fortsätter att satsa på kultur, medarbetarupplevelse och långsiktig kompetensförsörjning. Den 1 oktober tillträder Jonas Lundmark som ny People & Culture Director. Han har lång erfarenhet av HR och ledarskap från bland annat Svea Solar, Business Sweden och egen konsultverksamhet.
BDO står idag på en stark grund med branschens nöjdaste kunder 13 år i rad. Samtidigt är revisions- och rådgivningsbranschen i snabb förändring, vilket gör att kraven på rätt kompetenser och arbetssätt ökar.
– BDO befinner sig i en stark position, men vi vet också att förväntningarna på oss kommer att förändras. Kundernas behov utvecklas snabbt och då gäller det att vi har rätt strategiska förmågor för att kunna möta dem. Min uppgift blir att både värna om det som fungerar och att vara med i utvecklingen framåt, säger Jonas Lundmark, People & Culture Director på BDO i Sverige.
Malin Nilsson, vd på BDO i Sverige, ser rekryteringen som ett viktigt steg i att fortsätta kombinera affärsnytta med en inkluderande arbetskultur.
– Vi är stolta över våra fina resultat i medarbetarundersökningar och att vi är ett företag som verkligen värnar om vår kultur. Jonas erfarenhet och driv blir en viktig tillgång i vår utveckling, och vi ser fram emot hur han kan stärka vår förmåga att förena affärsmässighet med en stark och inkluderande kultur, säger Malin Nilsson, vd på BDO i Sverige.
Det som lockade Jonas till BDO var framför allt det starka kund- och medarbetarfokus som genomsyrar verksamheten.
– Det är tydligt att BDO sätter både kunder och medarbetare i centrum. Det skapar en unik kultur som jag ser fram emot att bygga vidare på. Medarbetarupplevelsen är avgörande för vår framgång – nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, säger Jonas Lundmark.
BDO har sett en stark tillväxt de senaste åren och efterfrågan på företagets tjänster fortsätter att öka. Med cirka 700 medarbetare på 15 orter i Sverige är BDO väl positionerat för att möta kundernas behov samtidigt som företaget fortsätter värna om sin starka kultur och attraktiva arbetsmiljö.
– BDO befinner sig i en stark position, men vi vet också att förväntningarna på oss kommer att förändras. Kundernas behov utvecklas snabbt och då gäller det att vi har rätt strategiska förmågor för att kunna möta dem. Min uppgift blir att både värna om det som fungerar och att vara med i utvecklingen framåt, säger Jonas Lundmark, People & Culture Director på BDO i Sverige.
Malin Nilsson, vd på BDO i Sverige, ser rekryteringen som ett viktigt steg i att fortsätta kombinera affärsnytta med en inkluderande arbetskultur.
– Vi är stolta över våra fina resultat i medarbetarundersökningar och att vi är ett företag som verkligen värnar om vår kultur. Jonas erfarenhet och driv blir en viktig tillgång i vår utveckling, och vi ser fram emot hur han kan stärka vår förmåga att förena affärsmässighet med en stark och inkluderande kultur, säger Malin Nilsson, vd på BDO i Sverige.
Det som lockade Jonas till BDO var framför allt det starka kund- och medarbetarfokus som genomsyrar verksamheten.
– Det är tydligt att BDO sätter både kunder och medarbetare i centrum. Det skapar en unik kultur som jag ser fram emot att bygga vidare på. Medarbetarupplevelsen är avgörande för vår framgång – nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, säger Jonas Lundmark.
BDO har sett en stark tillväxt de senaste åren och efterfrågan på företagets tjänster fortsätter att öka. Med cirka 700 medarbetare på 15 orter i Sverige är BDO väl positionerat för att möta kundernas behov samtidigt som företaget fortsätter värna om sin starka kultur och attraktiva arbetsmiljö.