Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen för dig som användare.
Pressmeddelande:

Ny app frigör tid för BDO-kunder

21 september 2017

Nu är det enklare än någonsin att hålla koll på utläggen. I BDO-portalens nya kvittoapp tar du bara en bild av kvittot med mobilen och med ett knapptryck förs informationen automatiskt in i bokföringen. BDO — kvitton & utlägg finns att ladda ned i Google Play och Appstore. 

BDO fortsätter på det digitala spåret. BDO-portalens senaste nytillskott, kvittoappen, som lanseras nu i september underlättar och sparar tid när BDO:s kunder redovisar kvitton, traktamenten och milersättningar. 

— Appens användarvänlighet är nog det mest påtagliga. Den anställde fotar sitt kvitto med sin smartphone och skickar bilden till oss för vidare digital hantering i bokföringssystemet. Genom att använda appen ökar kunderna sin mobilitet samtidigt som de digitaliserar sin hantering. De får helt enkelt mer tid över för sin kärnverksamhet, säger Lars Lejdborg på BDO.     

Fokus på framtid istället för historia
Att BDO digitaliserar och delvis automatiserar sina processer är inte bara något som frigör tid för byråns konsulter. Minst lika stor vinst blir det för BDO:s kunder som lättare kan komma åt och hantera företagets ekonomiska information. För att inte tala om det ökade värde det innebär att kunna fokusera mer på framtid än historia. Samtidigt minskar risken för manuella misstag.

Appen har utvecklats i samarbete med Companyexpense. De är experter på att digitalisera flöden och utvecklar tjänster som underlättar administrationen för företagens anställda samt sparar tid och pengar för ekonomiavdelningen. För BDO-portalens kunder finns nu kvittoappen BDO — kvitton & utlägg att ladda ned både från Google Play och Appstore.