Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen av webbplatsen för dig som användare.
Pressmeddelande:

Han blir marknadschef på BDO

25 augusti 2020

En ny vision står för dörren när Mikael Lindström blir BDO:s nya marknadschef. En tydligare positionering och en mer datadriven marknadsföring och försäljning mot valda målgrupper är planen.

Mikael kommer närmast från Eniro där han som sälj- och marknadschef var en viktig del i att implementera en ny marknadsstrategi och skapa en digital affärsprocess. Tidigare erfarenhet från revisionsbranschen tar han också med sig i sitt nya uppdrag. Han kommer också att ingå i ledningsgruppens arbete för att sätta byråns frågor kring BDO:s varumärke och marknadsföring ännu mer på agendan.

BDO:s nya vision är global och gemensam för alla de ca 160 länder där BDO verkar och går under namnet — It’s time to lead.

— För oss här i Sverige innebär det att vi har gjort tydliga val där vi ska positionera och stärka vårt varumärke mot valda målgrupper och här är Mikael med sin kompetens och erfarenhet en viktig pusselbit. Vi ska leda våra kunder som experter så att deras företag blir ännu mer framgångsrika, säger byråns vd Malin Nilsson.

Tidigare i år kom det glädjande beskedet att BDO har branschens nöjdaste kunder för åttonde året i rad. Bakom utnämningen står Svenskt Kvalitetsindex som varje år gör branschmätningar över kundnöjdheten i Sverige. Mikael delar BDO:s syn på hur viktigt det är med goda relationer och personliga möten, oavsett om de sker digitalt eller fysiskt.

— Jag ser en stor potential i BDO:s nöjda kunder och de digitala investeringar som gjorts för att vi som byrå kan visa vägen för våra kunder genom att upplevas än mer proaktiva och värdeskapande.
Vikten av att attrahera rätt medarbetare och låta varje individ göra det de är bäst på är viktigt för företaget. Mikael tror på perspektivet inifrån och ut. Att det är alla medarbetare som bär varumärket genom att leva det.

— En företagskultur som lever genom alla individer på BDO tror jag är ett vinnande koncept för att vi ska locka till oss både de kunder och medarbetare vi vill ha i framtiden. Det här ska bli jätteroligt.