Pressmeddelande:

Utökat globalt samarbete ska ge framtidens enastående service

07 december 2017

På BDO:s årliga konferens i Hamburg tidigare i år träffades representanter från omkring 160 länder inom BDO International och pratade om samarbetet kring en global vision. Temat var innovation och transformation med kunden som utgångspunkt.

Ett målmedvetet fokus på kundrelationen och det som i BDO:s vision kallas “enastående service” har varit BDO:s inträdesbiljett till revisionsbranschens elitserie, såväl i Sverige som internationellt. Nu handlar utmaningen för världens femte största rådgivnings- och revisionsorganisation i första hand om att utveckla sitt erbjudande ytterligare för att kunna möta framtidens kundbehov på samma höga nivå. 

Med nya globala VD:n Keith Farlinger i spetsen ska alla bolag inom BDO International samarbeta ännu tätare än tidigare för att anpassa sig till och dra nytta av de möjligheter som digitaliseringen innebär. För byråns kunder och medarbetare kommer satsningen bland annat att innebära fler automatiserade tjänster och mer fokus på datadriven, framtidsinriktad rådgivning – oavsett affärsområde. 

Dessutom ska ett redan väl utvecklat internationellt samarbete vässas ytterligare. Med en organisation som ännu tydligare placerar kunden i centrum och nya molnbaserade back-office-verktyg stärks upplevelsen av ett BDO i världen. 

– BDO ska vara en organisation som jobbar enligt modellen “digitalt först”. Genom datadrivna insikter ska vi skapa ett utökat värde för kunderna och ta enastående service in i framtiden, säger Keith Farlinger, CEO BDO International.