Pressmeddelande:

BDO är rådgivnings- och revisionsbyrån med branschens nöjdaste kunder för femte året i rad

19 juni 2017

För femte året i rad placerar sig rådgivnings-och revisionsbyrån BDO på första plats i Svenskt Kvalitetsindex (SKI) mätning av kundnöjdhet i revisionsbranschen. BDO:s VD Carl-Johan Kjellman uttrycker sin stolthet över byråns medarbetare som återigen lyckats leverera på BDO:s vision.

– Jag är jätteglad att vi lyckades försvara vår position och att vi fortsätter att leva upp till vår vision om att leverera enastående service för branschens bästa kundupplevelse. Men framförallt är jag stolt över våra drygt 600 medarbetare runt om landet. Det är deras engagemang, kunskap och servicekänsla som gör att vi toppar den här listan år efter år, säger Carl-Johan Kjellman, VD på BDO i Sverige.
 
Enligt Svenskt Kvalitetsindex, som genomfört den här mätningen sedan 2007, är kundernas förväntningar på leverantörerna ovanligt i höga i revisionsbranschen jämfört med många andra branscher. Trots det rapporterar SKI att nöjdheten i branschen generellt ökar. 
 
– I takt med att en stor del av tjänsterna i vår bransch blir automatiserade kan vi ägna mer tid åt att bli kundens rådgivande affärspartner, vilket bidrar till att kunderna upplever ett ökat värde av det vi levererar. En konsekvens av det blir också att kundrelationen, med värden som service, engagemang och proaktivitet, blir ett allt viktigare konkurrensmedel. Alla de stora i branschen kan erbjuda bra rådgivning, revision och tjänster inom skatt och företagsservice, men ingen kan konkurrera med en organisation som värdesätter relationer främst, säger Carl-Johan Kjellman.